Blockchain je več kot le svet kriptovalut. Pri Cryptoworld.si verjamemo, da bo tehnologija nedvomno prodrla v različne industrije in revolucionirala načine, kako upravljati z našimi življenji in kako opravljati vsakodnevni posel. Ena najbolj potencialnih industrij je logistika in distribucija dobrin.

V zadnjih tednih in mesecih smo lahko brali ogromno o novih združenjih v Sloveniji, ki so nastajala. Noordung Hub, nato Blockchain Think Tank, pred kratkim pa še Blockchain Alliance Europe. Šušlja se, da naj bi na področju Slovenije v kratkem nastalo še eno interesno združenje. Seveda tudi Evropa ne spi, 10. aprila je nastalo Evropsko blockchain partnerstvo 22 držav (tudi Slovenije). V februarju pa je bil že predstavljen blockchain observatorij.

Logistika je industrija, za katero je jasno, da nikoli ne spi. S svojimi prodornimi načini proizvodnje in upravljanja z zalogami (sistem Just in Time) mora slediti najnovejšim trendom in kontinuirano optimizirati svoje delovanje. Nič čudnega, da se s tehnologijo spogledujejo največji.
Predsednik uprave enega največjih logistov na svetu FedEx je na konferenci Consensus 2018 prejšnji mesec v New Yorku poudaril, da vidi blockchain tehnologijo kot naslednjega poganjalca velikih sprememb v svetovnih oskrbnih in dobavnih verigah, logistiki in transportu. S tem namenom so se pridružili tudi Združenju blockchain in transporta, ki uvaja blockchain standarde za potrebe industrije transporta.

Zanimivo je, da FedEx ni edino svetovno logistično podjetje, ki se zanima za tehnologijo. Prav danes smo lahko brali, da mu sledi tudi tesen rival DHL iz Nemčije. Združili so moči s trgovsko finančno platformo TradeIX, ki jim bo pomagala delati na bolj privlačnih cenah za stranke preko njihove platforme. V prezentaciji so poudarili, da lahko bockchain pripomore k bolj vitkim, avtomatiziranim procesom brez napak in boljši preglednosti.
Dan se še ni končal z novimi novicami s področja logistike in transporta. Volkswagen je naslednji avtomobilski gigant, ki je oznanil vstop na področje blockchaina v sodelovanju z uspešnim ICO projektom carVertical na področju preprečevanja zlorab povezanih z rabljenimi avtomobili.

Najnovejša novica pa je, da se je evropska logistična velesila, Danska, odločila pridružiti Evropskemu blockchain partnerstvu in postala 24. članica. Blockchain tehnologijo bodo uporabili (kot prvi na svetu) za registracijo ladij pod dansko zastavo. Možnosti uporabe tehnologije raziskujejo tudi v poslovnem sektorju.
Dva dni nazaj pa smo lahko brali, da so se svetovnemu logističnemu pro-blockchain »gibanju« pridružila tudi pristanišča iz Abu Dhabi-ja. Več v povzetku članka iz portala Cointelegraph.com.

Maqta Gateway LLC, podjetje v lasti Abu Dhabi pristanišč, je postala prva entiteta države z lastno blockchain rešitvijo. Razvili so storitev Silsal – tehnologija, ki temelji na blockchainu in stremi k izboljšanju učinkovitosti ladijske in logistične industrije.
Silsal bo na začetku na voljo špediterjem in njihovim strankam, naknadno pa bo nov sistem na voljo tudi ostalim vpletenim v trgovski skupnosti kot komplementarno orodje obstoječemu luškemu komunikacijskemu sistemu mPCS.
Abu Dhabi pristanišča z interno blockchain rešitvijo želijo zmanjšati papirologijo, realno posodabljati podatke in pohitriti izmenjavo podatkov.
Silsal je bil razvit znotraj interne ekipe laboratorija za digitalne inovacije pristanišč ter bil testiran na terenu s strateškimi partnerji.

Kot dodatek k blockchain storitvi pa je Maqta Gateway razvil svoj sistem digitalne identitete, ki kriptira vse tipe transportnih dokumentov. Le – ta naj bi eliminiral potrebo po vpisu gesel, ki večkrat predstavljajo varnostno tveganje.
Na zadnjem Svetovnem ekonomskem forumu so si bili udeleženci edini, da lahko tehnologija blockchain pripomore k kar 20% zmanjšanju celotnih stroškov svetovnega transporta, zato je celotna industrija prevoza blaga in logistike zelo zainteresirana za razvoj. Več si lahko preberete tudi o sodelovanju Maersk-a in IBM. 

Pridruži se Cryptoworld.si na Twitterju in Facebooku.